.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
10 هکتار از جنگل‌های کجور نوشهر در آتش

فرماندار نوشهر از آتش‌سوزی 10 هکتار از جنگل‌های کجور نوشهر خبر داد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس محمدعلی قمی‌اویلی از آتش‌سوزی 10 هکتار از جنگل‌های کجور این شهرستان خبر داد و درباره این حادثه اظهار کرد: این آتش‌سوزی در منطقه جنگلی «دلم» کجور رخ داده است و 10 هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شد.

وی افزود: در این حادثه، آتش خسارت صد درصدی به عرصه 10 هکتاری جنگلی و منابع طبیعی وارد کرد و باعث از بین رفتن گونه‌های درختی این منطقه شد.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: از میزان وسعت 10 هکتاری که طعمه حریق شد، چهار هکتار درختان میوه‌ بودند و 6 هکتار نیز عرصه جنگلی بود که کاملاً در آتش سوخت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن محل حادثه، امکان تردد خودروها برای اطفای حریق وجود نداشت و این آتش‌سوزی با تلاش عوامل انسانی، مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

قمی‌اویلی درباره علت بروز این آتش‌سوزی بیان کرد: عامل انسانی که برای پخت غذا در یکی از باغات اطراف محل وقوع حادثه مبادرت به روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن در زمان ترک محل مورد نظر باعث وقوع چنین حادثه تلخی شد و آتش کم‌کم به مناطق جنگلی اطراف سرایت کرد و هکتارها عرصه جنگلی که حتی بعضاً دست‌کاشت بودند و سال‌ها برای به به ثمر رسیدن این تلاش‌ها، زحمات زیادی کشیده شده بود را از بین برد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که بیشتر مناطق جنگلی کجور کوهستانی است و امکان تردد خودرو در مواقع بروز حوادث در جنگل وجود ندارد، بنابراین ضرورت اختصاص یک بالگرد برای به‌کارگیری در چنینی موقعیت‌هایی در عرصه‌های جنگلی کجور احساس می‌شود.

فرماندار نوشهر در پایان گفت: هنوز از میزان خسارات وارده ناشی از آتش‌سوزی عصر امروز در جنگل‌های کجور آمار دقیقی وجود ندارد و این موضوع فردا در جلسه مدیریت بحران نوشهر بررسی و اعلام می‌شود.
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.204 seconds.